My day today #1

A lovely day of mine
book - smoothie - running


Why would I not share a few lines about it with you? /
Nagyon jó napom volt. Miért ne osztanék meg egy pár sort veled róla?

Today morning I started to read a book form a Hungarian author called Sándor Márai, because I just bumped into a great review from Panna on her blog (Cherchez la Femme) which I truly like to read, and I read regularly. She introduced two of her favourite books in a recent post she wrote, and I thought I'll give a try to the latter novel she mentioned. Sometimes I'm in a mood to read some high-flying thoughts which have valuable, interesting content not just a pile of pointless nonsense. So, I found this book worthy to entrench myself in it immediately. Interest at first sight. :) /
Elkezdtem ma olvasni egy könyvet Márai Sándortól, mivel épp csak belebotlottam a mű egy nagyszerű bemutatásába Panna blogján (Cherchez la Femme), melynek rendszeres olvasója vagyok - nagyon szeretem az írásait. Legfrissebb bejegyzésében két kedvenc könyvét mutatta be, és úgy gondoltam, adok egy esélyt az utóbbi regények, melyet említett. Néha kedvem van magas-röptű gondolatokat olvasni, melyek érdekesek és van tartalmuk, nem pedig csak egy halom értelmetlen ostobaságot tartalmaznak. Szóval, a könyvet érdemesnek tartottam arra, hogy azonnal beleássam magam. Érdeklődés első pillantásra. :)

The cover of the English edition
I 'trust' Sándor Márai, and know he does not write craps as he is quite a famed and revered novelist in my country, however I have not read anything from him until today. His biography and a few of his works were compulsory us to learn in high-school, and I think we all share the opinion that what is obligatory is just not attractive for people at all, especially not for students. /
'Bízom' Máraiban, és tudom, hogy nem ír szemetet, hiszen ő hazánk egyik leghíresebb és legnagyrabecsültebb írója. Habár egészen máig nem olvastam tőle semmit. Mivel életrajzáról és néhány művéről kötelező volt középiskolában tanulnunk, ezért ez egyáltalán nem is volt számomra vonzó.

The title of the book that got me interested is 'Portraits of a Marriage' which is considered as a masterwork from Márai. It tracks a lifelong entanglement of a man and two women haunted by class differences and misdirected longings. I would share a quote from it to introduce a little what kind of dramatic yet excellent sentences you can read in this book: /
A könyvnek, melyet érdekesnek találtam, 'Az Igazi / Judit... és az utóhang' a címe, és Márai egy remekműveként tartják számon. Az alkotás egy férfi és két nő élethosszi, társadalmi osztálybeli nehézségekkel, rosszul irányzott vágyakkal bonyolított kapcsolatát/szerelmi háromszögét tárja elénk. Megosztanék belőle egy apró részletet, csakhogy bemutassam milyen drámai, mégis nagyszerű mondatokat olvashatsz a könyvben:

'Love, true love, is always fatal. What I mean is, it does not aim at happiness, at an idyll, at a hand-in-hand eternity of sentimental walks under flowering lime trees, with a gentle light burning on the veranda behind, the house swimming in cool scents. Life can be that, but not love. Love burns with a fierce, more dangerous flame.' /
'A szerelem, ha igazi, mindig halálos. Úgy értem, nem célja a boldogság, az idill, a kéz a kézben, az andalgás, holtomiglan-holtodiglan virágzó hársfák alatt, melyek mögött a tornácon lámpa szelíd fénye világít, s az otthon dereng, hűvös illataival... Ez az élet, de nem ez a szerelem. Komorabb láng ez, vészesebb.'
A magyar nyelvű kiadás borítója

I read the lines eagerly as I enjoyed this elegant and beautiful book which is a rich, psychological, deep tapestry on love, marriage and class. I could not stop reading, even though I should have learnt for my upcoming and threatening final exam. I simply found reading a little bit more interesting. The time flied, and only my rumbling stomach reminded me to it, so I whomped a quick smoothie up then I continued reading. /
Faltam a sorokat, mivel élveztem ezt az elegánsan megírt, gyönyörű könyvet, amely a szerelemet, a házasságot és a társadalmi osztályokat azok legmélyebb valójában mutatta be. Nem bírtam abbahagyni az olvasást, habár tanulnom kellett volna a vészesen közelgő államvizsgámra. Egyszerűen az olvasást egy kicsivel érdekesebbnek találtam. Az idő gyorsan elrepült, és erre csak a gyomrom korgása emlékeztetett, így gyorsan összedobtam egy smoothie-t, majd folytattam a könyv bújását.




The ingredients of the smoothie / A smoothie összetevői

a handful of lettuce leaves / egy marék fejessaláta
one tomato / egy paradicsom
one yellow pepper / egy paprika
a half cucumber / fél uborka
a half avocado / fél avokádó
a slice of garlic / egy gerezd fokhagyma
a cup of water / egy csésze víz
ground black pepper / őrölt fekete bors
Himalayan salt / Himalája-só
4 tablespoons of olive oil / 4 evőkanál olívaolaj

blendblend! / turmixolj!


I usually eat this smoothie as a dish. I mean that I eat it with a spoon and with some slice of home-made bread or rice cakes. The taste of it is amazing, and makes me totally full all day as much as I don't even think about eating after it (not just because of Márai's novel). :) If you would like to read more healthy food recipes I do recommend Lorna's blog (Naturally Bee) to you. /
Legtöbbször úgy fogyasztom ezt a smoothie-t, mint egy főzeléket. Úgy értem, kanállal eszem, és harapok hozzá néhány szelet házi sütésű kenyeret vagy puffasztott rizst. Az íze nagyszerű, és teljesen eltelít olyannyira, hogy az evésre még csak nem is gondolok utána (és nem csak Márai regénye miatt) :). Ha szeretnél még több egészséges ételről olvasni, látogasd meg Lorna blogját (Naturally Bee) - az oldal angol nyelvű.

As I stooped over my freshly-discovered, heartbreaking yet full of with truth book throughout the day, I decided I will go running in the afternoon to move my limbs a little. So I did. Since my knee operation, it was my second time that I went on a great run, and was truly happy for my returning ability of running, because I love that. Previously, I thought I will never will be able to run again, and felt sorrow towards myself very much. But never say never. Nothing is finite. I needed two years to run again but with patience it just happened, and I feel that I got back a huge part of my life that I really missed.
Mivel egész napon át frissen-felfedezett, szívszorító, mégis az élet igazságaival teli könyvem fölött görnyedtem, úgy döntöttem, elmegyek egyet futni délután, hogy megmozgassam egy kicsit a végtagjaimat. Úgyhogy így is tettem. A térműtétem óta ez volt a második alkalom, hogy futni mentem, és igazán boldog voltam, hogy újra képes vagyok rá, mivel imádom. Korábban azt gondoltam, hogy soha többé nem leszek képes kocogni, és rettentően sajnáltam magam emiatt. Viszont soha ne mondd, hogy soha. Semmi sem véges. Két évre volt szükségem ahhoz, hogy újra tudjak szaladni, azonban türelemmel ez egyszerűen csak megtörtént, és úgy érzem, hogy visszakaptam az életem egy hatalmas darabját, ami igazán hiányzott.
Lake Vadása - my favourite area of running / Vadása-tó - a kedvenc helyem futáshoz
Running, for me, is more than just a form of exercise. This is food for my soul. During jogging I feel disconnected from my bothering, little problems which may seem so huge that I have to laugh at me sometimes. When I run, there is nothing else, just the nature and me. I feel stronger, more persistent and calmer. The fact that it is useful for my physical strength is just icing on the cake. /
A futás számomra több, mint egyfajta mozgásforma. Kocogás közben el tudok határolódni a zavaró kis problémáimtól, melyek olyan hatalmasnak tudnak tűnni, hogy néha nevetnem kell magamon. Amikor futok, csak én vagyok és a természet. Ilyenkor erősebbnek, kitartóbbnak és nyugodtabbnak érzem magam. Az, hogy ez még a testemnek is hasznos, csak hab a tortán.

It was a nice day of mine (even though I studied nothing), and I wish similar, healthy, elevating moments in your life too. :) /
Számomra ez egy nagyon jó nap volt (habár semmit nem tanultam), és neked is hasonló, felemelő pillanatokat kívánok az életben. :)

Follow me on Facebook, if you wish. /
Kövess Facebookon, ha gondolod.

xx Rose



2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Most bukkantam a posztodra, nagyon köszönöm az említést és a kedves szavakat, őszintén örülök, hogy tetszett a könyv! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jéé, szia, nagyon szívesen! Igen, a könyv nagyon tetszett, el szeretném olvasni még egyszer magyarul és angolul is (pedig ritkán olvasok újra könyveket). További sok sikert a blogodhoz! :)

      Delete